21.06.10. Vege promocija na glavnom trgu

| More

Error:

U sklopu kampanje Zeleni ponedjeljak Prijatelji životinja pokrenuli on-line vege vodič s oko tisuću proizvoda biljnoga podrijetla

Na prvi dan ljeta, 21. lipnja, u 12 sati, na Trgu bana Jelačića Prijatelji životinja dijeljenjem veganskih pita, sendviča, voća, muffina i drugih kolača poticali su građane da se pridruže kampanji Zeleni ponedjeljak, odnosno da barem jedan dan u tjednu, ponedjeljkom, jedu samo namirnice biljnoga podrijetla.

Iako je prvi dan ljeta, kiša i niske temperature ukazuju na klimatske promjene koje su nastale zbog ljudskog utjecaja na prirodu. Upravo kampanja Zeleni ponedjeljak potiče građane da promjenom svojih svakodnevnih prehrambenih navika utječu na smanjenje uništavanja okoliša, a time i klimatskih promjena.

Kako bi olakšali građanima pronalaženje proizvoda biljnoga podrijetla Prijatelji životinja izradili su on-line vodič koji nudi detaljne informacije o veganskim proizvodima u Hrvatskoj. Vege vodič nalazi se na www.prijatelji-zivotinja.hr kao i na www.zeleni-ponedjeljak.com gdje se građani mogu i upisati za redovito primanje recepata. Sadrži informacije o točnim nazivima proizvoda, njihovoj okvirnoj cijeni i mjestima na kojima se mogu nabaviti, pa se tako u njemu mogu naći razna biljna mlijeka, sirevi, salame, kobasice, namazi, slatkiši i mnogi drugi proizvodi.

U Europskom parlamentu upravo je u procesu stupanja na snagu novoizglasani amandman koji prvi put daje pravnu definiciju i zaštitu izraza 'vegetarijansko’ i 'vegansko’. Ovaj amandman jamči da proizvodi koji se deklariraju kao 'vegetarijanski' ne uključuju proizvode dobivene od bilo kojih životinja pa tako ni od riba, a oni s deklaracijom 'veganski' niti bilo kakve namirnice životinjskoga podrijetla poput mlijeka, jaja i meda.

Ovim amandmanom će pojmovi poput semivegetarijanstva biti isključeni, što će uvesti reda u označavanju proizvoda i razumijevanju vegetarijanske prehrane. U Hrvatskoj već postoji V-oznaka (V-label) koja je u skladu sa spomenutim amandmanom i jamči tvrtkama i potrošačima pouzdanost informacija o sastavu proizvoda. Više informacija na www.v-label.info.

Zeleni ponedjeljak je edukativna kampanja s ciljem dizanja svijesti građana o utjecaju prehrane na zdravlje i okoliš. U kampanju će se uključiti i razne tvrtke koje će svoje zaposlenike poticati da ponedjeljkom jedu namirnice biljnoga podrijetla.

Prva tvrtka koja se sa svim svojim zaposlenicima na taj način priključila kampanji je Lush svježa rukom rađena kozmetika. Kao glavni razlog priključivanja kampanji navode utjecaj mesne industrije na globalno zatopljenje koji je veći od cijeloga svjetskog prometa, no svjesni su i zdravstvenih prednosti veganske prehrane. Stoga su na promociji sudjelovali i neki od djelatnika te ekološki osviještene tvrtke.

Error:

Facebook preporuke

Preporučujemo AVALON web hosting