23.02.12. Trgovine bez krzna

| More

Petra Friganović kao zaštitno lice novoga projekta Prijatelja životinja

- Image Haddad, Hippy Garden, I-Gle, Mitt moda, Modna kuća Mak, H&M, Marks&Spencer, Esprit i Topshop bez krzna!

Kao članovi Fur Free Alliance (FFA), koalicije koja okuplja više od 35 organizacija za zaštitu životinja i okoliša iz cijeloga svijeta i ima potporu više od 10 milijuna ljudi, Prijatelji životinja su u Hrvatskoj pokrenuli projekt 'Trgovine bez krzna' (Fur Free Retailer – FFR). 'Trgovine bez krzna' međunarodna je inicijativa sa svrhom informiranja građana o trgovinama koje u svojoj ponudi nemaju predmete (odjeću, obuću i slično) od životinjskoga krzna.

Promociji projekta 'Trgovine bez krzna' priključila se uspješna manekenka i vegetarijanka od rođenja Petra Friganović, koja će se ovoga mjeseca pojaviti na plakatima Prijatelja životinja. Fotograf Jurica Sertić, također vegetarijanac, snimio je Petru Friganović za vizual 'Odjenimo suosjećanje' kojeg je izradila Maja Zaklan iz Dizajn studija Zale, dok se za šminku pobrinula Valentina Pavlaković.

Objašnjavajući zašto se uključila u ovaj projekt, Petra je izjavila: 'Cijeli život učili su me da poštujem sva živa bića i da kroz život ne prolazim misleći samo na sebe, već s promišljanjem i odgovornošću prema drugima. Poziv Prijatelja životinja za sudjelovanje u projektu ‘Trgovine bez krzna’ još je jedan način na koji mogu pomoći obespravljenima jer vjerujem da svatko od nas može učiniti puno, svakim malim korakom.' Dodala je: 'Svatko tko misli da je odijevanje životinjskoga krzna moderno, sigurno je promašio stoljeće. Životinjsko krzno je proizvod patnje i smrti nevinih životinja te mu nije mjesto na modnoj pisti – prava moda je to nadišla.'

Promocija projekta 'Trgovine bez krzna' održat će se na konferenciji za medije u četvrtak, 23. veljače 2012. u 19 sati u zagrebačkom kinu Europa (Varšavska 3), a prisustvovat će Petra Friganović. Potporu projektu dat će i Tihana Harapin Zalepugin, Sanja Duggan, Fani Stipković, Viktor Drago, Ivana Kovač, Anamarija Asanović, Đurđica Vorkapić, Kristina Vilk, Robert Bošković, Nadija Božić, Monika Hirzin, Aleksandra Dojčinović i drugi.

Proglas ‘Trgovine bez krzna’ već su potpisali Image Haddad, Hippy Garden, I-Gle, Mitt moda, Modna kuća Mak, H&M, Marks&Spencer, Esprit i Topshop. Trgovine obuhvaćene ovim projektom moći će istaknuti naljepnicu ’Trgovina bez krzna’, a takva informacija pomoći će potrošačima da u tim trgovinama kupuju s povjerenjem i da svojom kupnjom podržavaju one koji ne prodaju životinjsko krzno.

S obzirom da se godišnje ubije više od 75 milijuna životinja zbog njihova krzna, trgovine koje ne prodaju životinjsko krzno promiču nenasilje nad životinjama, pomažu širenju poruke suosjećajnog modnog izbora i prate potrebe potrošača koji su sve kritičniji, pažljiviji i savjesniji pri kupovini.

A da su i sami proizvođači odjeće i modni dizajneri sve svjesniji okrutnog biznisa koji stoji iza krznene industrije najbolje svjedoče izjave hrvatskih dizajnerica Zrinke Haddad i Ivane Popović. 'Čovjek mora imati savjest kojim god se poslom bavio. Ekologija i moda usko su povezani... Danas se i od najskupljih umjetnih krzna mogu napraviti prekrasne kreacije.’, kaže Zrinka Haddad, dok Ivana Popović razmišlja na sljedeći način: ‘O ljudima koji nose krzno bez obzira na njegovo podrijetlo mislim da nemaju morala - to je isto kao da nosiš kožu mrtvog čovjeka, odnosno hodaš u koži nekoga tko je umro nasilnom smrću.’

Životinje koje se koriste za krzno dolaze s farmi gdje su prisiljene živjeti u kavezima, a potom su podvrgnute gušenju plinom, lomljenju vratova ili elektrokuciji. Životinje koje su ulovljene u prirodi prisiljene su podnositi patnje uzrokovane zamkom, a nakon toga bivaju brutalno ubijene.

Aktualnim Zakonom o zaštiti životinja u Hrvatskoj zabranjen je uzgoj životinja zbog krzna. Izbacivanje ponude krznenih predmeta u trgovinama logična je reakcija na ovu zakonsku regulativu.

Projekt 'Trgovine bez krzna' ostvaruje se u sklopu kampanje 'Za Hrvatsku bez krzna' i u suradnji s Fur Free Alliance. U realizaciji projekta sudjelovali su i Cro A Porter, Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba, Iskon, Arto, Europlakat, Vectordesign, kino Europa i Auto kuća Cindrić.

Trgovine bez krzna [ 183.60 Kb ]Trgovine bez krzna [ 240.34 Kb ]Trgovine bez krzna [ 229.95 Kb ]Trgovine bez krzna [ 228.64 Kb ]Trgovine bez krzna [ 260.76 Kb ]

Vezane teme

Petra Friganović za Trgovine bez krzna plakat [ 291.25 Kb ]Petra Friganović za Trgovine bez krzna [ 620.44 Kb ]

Također pogledajte

Akcije

Reakcije, zahtjevi i prijave

Web reference

Facebook preporuke