Prijedlog jelovnika za Dan planeta Zemlje

| More

Zajutrak: Zeleni smoothie

Doručak: Kajgana od tofua

Ručak: Varivo od graha i ječma s veganskom kobasicom (napravljena doma ili kupovna)
Zelena salata/Salata od cikle

Desert: Domaća čokolada s lješnjacima i bademima

Večera: Špageti bolonjeze od leće
Falafel

Zeleni smoothie

Sastojci:

Priprema: U blenderu smiksati sve sastojke. Recept možeš mijenjati i prilagoditi okus. Za početak, stavi više banane, a manje špinata. Kad izmiksaš smoothie, probaj ga pa dodaj više špinata ako ti odgovara.

Kajgana od tofua

Sastojci:

Priprema: Na malo maslinova ulja popržiti sitno nasjeckan dimljeni tofu i povrće, da povrće omekša. Za to vrijeme izmrviti mekani tofu. Ako je jako suh, dodati mu malo vode ili sojinog mlijeka. Dodati kurkumu koja daje jelu žutu boju, sol i ostale začine pa ubaciti u tavu s povrćem. Prema želji, može se dodati tzv. crna sol koja daje jelu okus i miris jaja, a može se kupiti u trgovinama zdrave hrane, dok dodavanje prehrambenog kvasca daje okus kao da u jelu ima sira. Pržiti još minutu – dvije i poslužiti.

Varivo od graha i ječma

Sastojci:

Priprema: Na maslinovu ulju prepržiti luk, mrkvu i celer te dodati ružmarin i grah, koji smo prethodno namočili. Dodati vodu i pustiti da se grah skuha. Kada je grah kuhan, odvojiti malu količinu, a ostatak izmiksati. Vratiti nazad kuhani grah, dodati kuhanu ječmenu kašu i pustiti da sve zajedno prokuha. Pri posluživanju juhu posuti peršinom i pokapati maslinovim uljem.

Veganske kobasice

Sastojci:

Priprema: Glutensko brašno (može se kupiti u trgovinama zdrave hrane), zobene pahuljice i sojine ljuspice suhe promiješati. U 2 šalice tople vode otopiti začine te preliti suhu smjesu uljem. Dobro promiješati sastojke u kompaktnu smjesu. Oblikovati veličinu kobasica prema želji i čvrsto ih umotati u plastičnu foliju te zavezati krajeve folije. Zakuhati 1,5 litru vode s 2 žlice soli te kuhati kobasice na laganoj vatri. Nakon sat vremena, ugasiti vatru i ostaviti kobasice u vodi dok se voda skroz ne ohladi. Kobasice spremljene u hladnjaku mogu se koristiti desetak dana.

Domaća čokolada s lješnjacima i bademima

Sastojci:

Priprema: Popržiti na tavi lješnjake i bademe nekoliko minuta. Skinuti kožicu s lješnjaka. U posudi zagrijati kokosovo ulje pa dodati šećer i kakao i promiješati kako bi se svi sastojci sjedinili. Ključati sve na laganoj vatri 5 minuta. Na dno posude (veličina 18 x 22 cm) postaviti papir za pečenje i po njemu ravnomjerno rasporediti lješnjake i bademe. Prema, želji, može se dodati još neko orašasto i/ili suho voće (orasi, grožđice, brusnice…) Preljev s kakaom preliti preko lješnjaka i badema. Staviti u zamrzivač da se stvrdne.

Špageti bolonjeze od leće

Sastojci:

Priprema: Mrkvu i celer očistiti i sitno nasjeckati. Luk i češnjak također nasjeckati. Zagrijati maslinovo ulje, dodati luk, pirjati dok ne omekša pa dodati češnjak. Potom dodati povrće i leću i kratko zapeći, uz stalno miješanje. Zaliti vinom, dodati rajčicu i začine i na laganoj vatri kuhati 10 do 15 minuta, dok se leća ne skuha. Poslužiti sa špagetima ili drugom tjesteninom.

Falafel

Sastojci:

Priprema: Samljeti slanutak (koji se preko noći namakao u vodi, ali bez kuhanja). Sitno nasjeckati luk i češnjak. Izmiješati u jednoličnu smjesu slanutak, luk, češnjak, mrvice, peršin, kumin, sol i papar. Navlaženim dlanovima oblikovati plosnate kuglice i ispržiti ih u dubokom ulju. Mogu se poslužiti u lepinji sa salatom od tanko narezanog miješanog povrća i kupovnim ili domaćim veganskim umacima (tartar, s čilijem, majoneza, kečap, bbq umak…).

Smoothie [ 71.94 Kb ]

Vezane teme

veganska kajgana [ 148.70 Kb ]Zeleni smoothie [ 87.37 Kb ]

Akcije

Reakcije, zahtjevi i prijave

Facebook preporuke

Preporučujemo AVALON web hosting